A nyár talán nem a legjobb időszak arra, hogy hátborzongató játékokkal próbálkozzunk. Amikor a nap kora reggeltől késő estéig fényesen ragyog be az ablakon, és a madarak csak éjszakára csendesüknek el, nehéz ráhangolnunk magunkat arra, hogy elátkozott kastélyokban töltsük az időnket, még ha csak virtuálisan is. Ha esetleg neked mégis lenne kedved ilyesmihez, a Specialbit Studio legújabb tárgykeresős játéka, a Haunted Hotel: Charles Dexter Ward készen áll arra, hogy elűzze az unalmadat!.. Read more
A majdnem száz évvel ezelőtt született H.P. Lovecraft-regény történetén alapuló Haunted Hotel: Charles Dexter Ward izgalmas kalandot ígér, fekete mágiával, félelemmel és kellemetlen meglepetésekkel. Charles Dexter Ward rejtélyes eltűnése után a főhősnő, a férfi ismeretlen ikertestvére egy csomagot kap, benne annak nyakláncával. Elhatározza, hogy utánajár a feladónak, és kideríti, mi történt Charlesszal. Amint már a cím alapján biztosan kitaláltad (Haunted Hotel = Elátkozott hotel), a nő végül egy elhagyott hotelhez ér, mely tele van félelmetes vízköpőszobrokkal, furcsa oltárokkal és a szobákon átrohanó, gonosz, sötét árnyakkal. Ha olvastad a könyvet, a történet további része nem lesz ismeretlen a számodra, bár némileg különbözik a regénytől. Valójában ez egy nagyon jól sikerült adaptáció. A fejlesztőknek sikerült még személyesebbé tenniük a történetet, hiszen Charles szerető testvérének szerepét kapod, aki készen áll arra, hogy az életét kockáztatva próbálja meg megmenteni bátyját, pedig valójában fél a sötétségtől és a kígyóktól. A főszereplő a megtalált tárgyakra és a felderített helyekre tett megjegyzései csak tovább fokozzák a már amúgy is hátborzongató hangulatot, és azt az érzetet keltik, mintha együtt fedeznétek fel a világot.
A grafikák valójában messze vannak a tökéletestől, de azért határozottan nem rosszak. A legtöbb helyszín ábrázolásánál a sötét színek dominálnak, ami remekül illik a játék hangulatához. A háttérül szolgáló képek élesek és tiszták, de azért így is találhatunk bennük némi kivetnivalót. Először is, a kontrasztot egy kicsit túlzásba vitték a készítők: a feketék túl feketék, a fehérek pedig túl fehérek lettek. Ha a monitorod látószöge korlátozott, néha egészen közel kell hajolnod hozzá, és megváltoztatnod a látószöget, hogy a legsötétebb zugokat is átnézhesd. Másodszor, némelyik helyszín kissé unalmas, de azért elfogadható. Az animációk remekül sikerültek: a felhők, a hajladozó fák és a kandallóban lobogó tűz élettel telivé és valószerűvé teszik a képeket, mélységet kölcsönözve nekik. Emellett találunk a Haunted Hotel: Charles Dexter Ward-ban rövid, köztes jeleneteket is, melyek bár átlagos minőségűek, így is dinamikusabbá és szórakoztatóbbá teszik a játékot.
A tárgykeresős helyszínek is elég látványosak. A megvilágításuk jó, és nem is olyan zsúfoltak, mint általában, bár így is tele vannak mindenféle haszontalan dologgal. Néhány tárgyat nagyon egyszerű észrevenni, míg másokat ügyesen elrejtettek egy rajzban vagy más tárgyak mögött. A lista véletlenszerűen változik, de egyes tárgyak ismétlődnek, így egy idő után hamar megtalálod azokat is. Esetemben ez egy zöld hernyó volt, mely három tárgykeresős feladaton át kísértett. Meglepő módon még könnyű játékmódban is büntetés jár a hibás kattintásokért. A segítség gomb gyorsan újratöltődik, és egyaránt működik a tárgykeresős feladatoknál és a játék többi részében is. Az első esetben ki kell választanod egy tárgyat a listáról, melyet pár percre megvilágít majd a fény, a második esetben pedig szöveges segítséget kapsz azt illetően, mit tehetsz az adott szituációban.
Ami a rejtvényeket illeti, a legtöbbjük rendesen megdolgoztatja majd az agyadat. Némelyikük nagyon nehéz, de vannak rendkívül könnyű fejtörők és minijátékok is, melyek villámgyors reakciót, nem pedig éles logikát követelnek. Bizonyos idő elteltével a megfelelő gomb megnyomásával bármelyik minijátékot átugorhatod. De mi azt ajánljuk, ne tedd, hiszen a kihagyott rejtvényekhez nem térhetsz vissza, és így rengeteg szórakoztató pillanatról lemaradsz. Mivel a fejlesztők nagylelkűsége folytán szabadon felfedezheted a játék teremtette világot, emlékezned kell minden aktív területre, ahol már jártál, hogy vissza tudj térni oda, miután megtaláltad a szükséges eszközöket.
A játékban nincsenek szöveges részek. A főszereplő mondanivalója mindig odaillő, a köztes történések pedig elég egyértelműek önmagukban is, nincs szükség további magyarázatra. Az oktató részt külön meg kell említenünk. A legelején megkérdezik tőled, szeretnél-e instrukciókat kapni a játék folyamán. Ha igennel felelsz, tippek ugranak fel időről időre, ahogyan haladsz előre. Az egyes tárgyak kombinációs lehetőségeiről csak akkor kapsz információt, ha már megtaláltad őket.
A remek feladatok mellett a Haunted Hotel: Charles Dexter Ward kellemes aláfestő zenével és kiváló – bár néha egy kicsit idegesítő – hangeffektekkel nyűgözi le a játékosokat, melyek hatásosan teremtik meg a félelmetes környezetet. Nyikorgás, susogás és távoli zajok kísérnek a játék során, így nem csoda, ha néha feláll a szőr a hátadon a félelemtől vagy váratlan történésektől. Hasonlóan borzongató elem a félelmetes fekete felhő időről időre való megjelenése is, mely rád zárja az ajtót, eláztatja a vezetékeket, és egyéb módokon próbál meg kárt tenni benned.
Valójában semmi különös nincs ebben a játékban, mégis képes arra, hogy az első perctől megragadja a figyelmedet. A Haunted Hotel: Charles Dexter Ward az első pillanattól az utolsóig lebilincsel. Körülbelül négy óra alatt végezhetsz a játékkal. Az igazat megvallva a befejezés egy kicsit csalódást okozott, de tekintve, hogy nem ez a sorozat utolsó része, és biztosan lesz folytatás, nem is olyan rossz. Összességében, a Haunted Hotel: Charles Dexter Ward sokkal izgalmasabb, mint az előző három rész volt, és azzal kecsegtet, hogy az ötödik még jobb lesz. Jó szórakozást mindenkinek!